Gemeente Drimmelen zocht tijdelijke ondersteuning voor de afhandeling van een aantal Drank- en Horecawet dossiers.
Opdracht
Gemeente Drimmelen zocht tijdelijke ondersteuning om een aantal liggende Drank- en Horecawet dossiers af te handelen. Door afwezigheid van één van de medewerkers en door een piek in de uitvoering van andere taken, was extra capaciteit gewenst op de backoffice van burgerzaken. De backoffice van burgerzaken behandelt onder andere aanvragen in het kader van de Drank- en Horecawet. In deze periode werd een adviseur van BHBW ingezet om de afdeling te ondersteunen. De werkzaamheden bestonden onder meer uit het verwerken van een aantal liggende aanvragen van Drank- en Horecavergunningen, inclusief het uitvoeren van een Bibob-toets.
Aanpak
Voor gemeente Drimmelen kozen wij voor een direct inzetbare specialist op het gebied van horecawetgeving. Zijn eerste stap was een juridische check ten aanzien van de behandeltermijnen. Hierna volgende een inhoudelijke toets van de dossiers op grond van de Drank- en Horecawet en de Wet Bibob. De adviseur was flexibel inzetbaar, zodat de uren optimaal besteed konden worden. Naast het afhandelen van de liggende horecadossiers, behandelde de adviseur ook nieuwe vragen die binnenkwamen.
Resultaat
Gemeente Drimmelen heeft binnen de wettelijke termijnen de liggende horecadossiers afgehandeld. Onze adviseur ontzorgde hiermee de backoffice burgerzaken.